Az iskolai könyvtárunk 1982-ben létesült. A könyvtár vezetője: Csutorás Gáborné könyvtáros-tanár.
Az állomány 1992. óta található a jelenlegi világos, tágas helyiségben, ami lehetőséget ad a szabadpolcos elhelyezésre, a helyben használatra, könyvtári órák tartására.
Iskolai könyvtárunknak kiemelt feladata:
A pedagógusok számára a gyógypedagógia szakirodalmának gyűjtése.
Az alábbi gyógypedagógiai témakörökből található szakirodalom:
logopédia irodalma
pszichopedagógia
szurdopedagógia
tiflopedagógia
szomatopedagógia
általános gyógypedagógia
összehasonlító gyógypedagógia
gyógypedagógia-történet
gyógypedagógiai egészségtan
gyógypedagógiai pszichológia
pszichopedagógia
szurdopedagógia
tiflopedagógia
szomatopedagógia
általános gyógypedagógia
összehasonlító gyógypedagógia
gyógypedagógia-történet
gyógypedagógiai egészségtan
gyógypedagógiai pszichológia
A határtudományok közül:
neurológia
pszicholingvisztika
kommunikáció kutatás
foniátria
konduktív pedagógia
neurológia
pszicholingvisztika
kommunikáció kutatás
foniátria
konduktív pedagógia
A gyógypedagógia mellett a gyűjtemény szerves része az általános pedagógia is.
Ezen szakkönyveinket rendelkezésre bocsátjuk az EGYMI keretén belül dolgozó szakembereknek. Esetenként a hozzánk forduló más intézményben dolgozó pedagógusoknak illetve szülőknek is.
A tanulók számára:
Az iskola könyvtárának nagyon fontos szerepe van az iskolai oktatásban és a kultúra terjesztésében, az olvasóvá nevelésben, valamint a szabadidő hasznos eltöltésére való nevelésben. Sok tanulónk csak a könyvtárban találkozik könyvvel a családban nem.
A fogyatékos gyermek és a könyv kapcsolata sajátosan alakul.
A szókincs szegényesebb, az értő olvasás kialakulása lassú, nehezített folyamat.
Amennyiben otthon nincs könyv, az önálló ismeretszerzéshez szükséges alapkészségek kevésbé fejlődtek ki. A fogyatékos ember búvárkodása más szinten történik. Lexikon használatot, elemi könyvtárhasználati ismereteket iskolánkban tanul, kutató kereső tevékenységet először itt végez.
A szókincs szegényesebb, az értő olvasás kialakulása lassú, nehezített folyamat.
Amennyiben otthon nincs könyv, az önálló ismeretszerzéshez szükséges alapkészségek kevésbé fejlődtek ki. A fogyatékos ember búvárkodása más szinten történik. Lexikon használatot, elemi könyvtárhasználati ismereteket iskolánkban tanul, kutató kereső tevékenységet először itt végez.
Az önművelés a könyv-, könyvtárhasználat tanítását nem hárítjuk a közművelődési könyvtárra.
A felsorolt értékek közvetítését állandóan bővülő készlettel biztosítjuk.
/ a könyvtáros elérhetősége: 06 30 2494655; csutorasne@send.hu; /
/ a könyvtáros elérhetősége: 06 30 2494655; csutorasne@send.hu; /
by Babi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése